Ce este postul intermitent 16:8?

Dieta 18/ 6

Dieta pe intervale 16/8: de ce toată lumea este obsedată de ea - Om Activ

Moldova ECO Dieta înfometării pe intervale intermittent fasting — eficientă pentru slăbit sau nu prea? Dieta înfometării pe intervale a devenit extrem de populară în ultima perioadă de timp. Adepții dieta 18/ 6 afirmă că ea poate reduce masa corporală și îmbunătăți sănătatea metabolică.

dieta 18/ 6

Deși studiile pe animale sugerează că acest regim poate preveni îmbătrânirea precoce, evidențele științifice cu implicarea oamenilor sunt, deocamdată, insuficiente. Aflați în continuare ce reprezintă dieta înfometării pe intervale, cât de eficientă este pentru slăbit și ce ne zice știința la acest capitol.

Intermittent fasting, postul intermitent, sau înfometarea pe intervale Oricare ar fi denumirea acestei diete, principiul este același — urmarea strictă a ciclurilor alternante de înfometare și de alimentare.

  1. Pierdere în greutate viena wv
  2. Sfaturi despre cum să pierzi grăsimea piciorului

Acest regim este cunoscut în mai multe variații — post alternant de o singură zi, post alternant de o zi modificat, dieta și dieta Dieta presupune restricția calorică severă pe parcursul a dieta 18/ 6 zile din săptămână și o alimentație obișnuită pe parcursul celorlalte 5 zile.

Regimul permite un aport de de calorii în zilele de restricție calorică. Excesul alimentar în zilele ce urmează după restricția calorică sunt cea mai frecventă îngrijorare a persoanelor ce urmează acest tip de regim, deși studiile existente demonstrează că nu există alimentație compensatorie, iar dieta oferă sațietate. Variația include permisiunea de alimentare pe parcursul a 16 ore din zi, urmată de 8 ore de repaus alimentar total.

dieta 18/ 6

Toate variațiile descrise permit servirea apei plate, a ceaiului și a cafelei neîndulcite pe parcursul etapelor de înfometare. Află despre mituri: dietele pentru slăbit, între mit și demonstrații științifice Alimentația restricționată în timp Acest tip de regim presupune un regim ce se focusează pe timpul de alimentare.

Aceasta implică o alimentație restricționată în anumite ore ale zilei.

  • Dieta - ce este şi ce beneficii are pentru sănătate
  • Pierderea în greutate făină

La momentul actual sunt cunoscute trei tipuri ale unui asemenea regim -și Metoda este relativ simplă și implică o înfometare de 16 ore urmată de o fereastră de alimentare de 8 ore. Acest tip de alimentare poate fi atins prin înfometarea la cină și omiterea micului dejun.

dieta 18/ 6

Deși unii experți și-au arătat nemulțumirea față de acest regim din cauza omiterii dejunului, acest subiect rămâne în continuare controversat. Efectul metabolic al postului intermitent Beneficiile postului intermitent sunt generate de privarea organismului de glucide, care sunt combustibilul de bază al corpului și utilizarea în schimb a grăsimilor din rezervă și a corpilor cetonici.

dieta 18/ 6

Tranziția este denumită schimbare metabolică intermitentă a glucozei cu corpii cetonici, iar schimbarea inversă, a corpilor cetonici cu glucoza apare după întreruperea postului și revenirea la alimentație. Glucoza este combustibilul principal pentru majoritatea celulelor și organelor din corp.

Odată ce glucoza intră în celule, o serie de reacții metabolice o dezintegrează în bioxid de carbon și apă, eliminând energie în urma acestui proces.

Dieta Nr. Există numeroase tipuri de dietă pe intervale — de la restricţii alimentare stricte pentru 20 de ore pe zi până la scheme mai blânde. Asta înseamnă că poţi mânca în decurs de 8 ore, după care urmează o pauză de 16 ore. Prima masă nu trebuie să fie imediat după ce te-ai trezit, ai putea lua micul dejun la oradacă în ajun ai luat cina la ora Pe tot parcursul zilei ai voie să consumi lichide.

Corpul își face rezerve de glucide în ficat și mușchi, iar odată cu epuizarea acestora înfometare crește disponibilitatea pentru utilizarea acizilor grași din rezerve. Pentru a face mai disponibili acizii grași, în special pentru creier, aceștia sunt transformați de ficat în corpi cetonici.

dieta 18/ 6

Dacă acest proces are loc foarte rapid, organismul intră într-o stare de cetoză. Cât de eficient pentru slăbit și reducere a riscului pentru bolile cardiovasculare și diabet zaharat de tip II este postul intermitent?

Dieta 16:8 – Cea mai simpla dieta pe care o poti urma chiar de azi

Primul studiu clinic care a studiat eficiența postului intermitent în tratamentul obezității a fost realizat în anul Autorii acestuia au identificat că perioadele scurte de înfometare zile s-au dovedit a fi o metodă sigură și eficientă pentru reducerea masei corpului a indivizilor care sufereau de obezitate. Multiple studii efectuate pe animalele obeze au demonstrat dieta 18/ 6 postului intermitent pentru reducerea masei corpului.

Astfel, un studiu efectuat în a demonstrat că rozătoarele obeze ce au fost alimentate cu o dietă bogată în grăsimi și un post intermitent au pierdut din greutatea corpului și și-au îmbunătățit toleranța la glucoză. De asemenea, în cazul acestor animale a fost observată o diminuare a rezervelor de grăsime din ficat și o reducere a riscului de cancer. Un șir de studii au depistat că aproape toate regimurile de post intermitent pot rezulta cu pierderea în greutate.

dieta 18/ 6

Această pierdere în greutate este provocată de pierderea de sodiu și de lichide. De asemenea, studiile de scurtă durată cu implicarea oamenilor indică la o îmbunătățire a parametrilor metabolici în cazul pacienților obezi, dar și la o inofensivitate a acestui tip de regim în cazul pacienților cu diabet zaharat de tip II. Cu toate acestea, efectele de lungă durată a dietei de înfometare pe intervale nu sunt, deocamdată, studiate și pot fi o direcție nouă pentru cercetare.

De asemenea, sunt puțin cunoscute și efectele postului intermitent pentru sănătatea persoanelor cu o greutate normală, dar și cât de sigur este pentru toate categoriile de populație.

În cazul bolilor cardiovasculare, un șir de studii au demonstrat o diminuare a colesterolului, în special a fracției LDL și a trigliceridelor în sângele persoanelor care au urmat postul intermitent, ceea ce poate contribui la diminuarea riscului apariției bolilor cardiovasculare. De asemenea, atât studiile cu implicarea animalelor, cât și cele cu implicarea oamenilor indică la eficiența postului intermitent în reducerea tensiunii arteriale și a riscului de infarct miocardic.

Sănătate să aveți!

Google Plus Dietele de slăbit apar precum ciupercile după ploaie! Pe scurt, într-o zi poţi mânca timp de 8 ore orice doreşti, iar în restul de 16 stai departe de frigider.