Alimentatia mamei pe perioada alaptarii

Dieta in alaptare

Conținutul

    Nevoile tale nutritionale sunt mai mari in perioada alaptarii, iar cantitatea de substante nutritive din dieta ta poate influenta in mod direct prezenta lor in laptele tau.

    • Pierdeți creșterea în greutate celulită
    • Mama beneficiaza de ajutorul acestor proteine in perioada de alaptare si prin efectul de satietate pe care il dau in alimentatia ei se satura cu portii mai mici de mancaresi prin faptul ca sunt componente esentiale in formarea hormonilor, enzimelor si anticorpilor, cu roluri decisive in asigurarea imunitatii si a bilantului enzimatic si hormonal matern.

    Pe de alta parte, unii nutrienti sunt transferati in laptele matern indiferent de cat de mare sau mic este consumul tau. Iata mai jos cateva alimente hranitoare pe care ar trebui sa le mananci in timp ce alaptezi: peste si fructe de mare: somon, alge marine, fructe de mare si sardine; carne: de vita, de miel de porc si organe, cum ar fi ficatul; fructe si legume: fructe de padure, rosii, varza, kale, usturoi si broccoli; nuci si seminte: migdale, nuci romanesti, seminte de chia, seminte de canepa si seminte de in; alte alimente: oua, fulgi de ovaz, cartofi, quinoa, hrisca si ciocolata neagra.

    Cu toate acestea, lista de mai sus nu este una restrictiva, asa ca o poti completa cu alte alimente.

    dieta in alaptare

    In plus, in lunile in care alaptezi, evita alimentele procesate pe cat posibil, deoarece acestea contin foarte multe calorii, au cantitati mari de zahar si contin grasimi nesanatoase. Totodata, asigura-te ca organismul tau se bucura de cantitati suficiente din acesti nutrienti, pe care specialistii i-au impartit in doua grupuri. Substantele nutritive din grupul 1 sunt foarte importante atat pentru tine, cat si pentru bebelusul tau, pe cand nutrientii din grupul 2 sunt, in mare parte, importanti pentru tine.

    dieta in alaptare

    Nutrienti - grupul 1 Mai jos sunt substantele nutritive de care ai nevoie si cateva dintre sursele cele mai intalnite: vitamina B1 tiamina : peste, porc, seminte, nuci si paine; vitamina B2 riboflavina : branza, migdale, nuci, carne rosie, peste gras si oua; vitamina B6: seminte, nuci, peste, carne de pasare de curte, porc, banane si fructe uscate; vitamina B fructe de mare, ficat, peste gras, crab si creveti; colina: oua, ficat de vita, ficat de pui, peste si arahide; vitamina A: cartofi dulci, morcovi, legume frunzoase cele cu frunzele de un verde inchisorgane si oua; vitamina D: ulei din ficat de cod, peste gras, anumite ciuperci si alimente imbogatite cu vitamina D; seleniu: nuci braziliene, fructe de mare, peste, grau intreg si seminte; iod: alge marine uscate, cod, lapte si sare iodata.

    Nutrienti - grupul 2 Dieta in alaptare jos este lista dieta in alaptare substantele nutritive din grupul 2 si unele dintre cele mai intalnite surse alimentare: acid folic: fasole, linte, legume frunzoase, sparanghel si avocado; calciu: lapte, iaurt, branza, legume frunzoase si leguminoase; fier: carne rosie, carne de porc, carne de pasare de curtefructe de mare, diverse tipuri de fasole, legume verzi si fructe uscate; cupru: crustacee, cereale integrale, nuci, fasole, organe si cartofi; zinc: stridii, carne rosie, carne de pasare, fasole, nuci si lactate.

    R ala pierdere de grăsime lua anumite suplimente nutritive Exista cateva suplimente alimentare de care ar putea beneficia mamicile care alapteaza.

    Printre acestea se numara multivitaminele, vitamina B12, acizii grasi Omega 3 DHA sau acid docosahexaenoic si vitamina D. DHA este un acid gras Omega-3 esential, cu lant lung, care se gaseste in fructele de mare, inclusiv in pestele gras si in alge. Este o componenta importanta a sistemului nervos central, a ochilor si a pielii.

    • Eco slim folosit de celebrități
    • Cum slabesti in perioada alaptarii?

    DHA este slabim cu apa pentru dezvoltarea si functionarea unui creier sanatos. Deficientele de Omega-3 din primele luni de viata au fost legate de cateva probleme de comportament, cum ar fi ADHD, dificultatile la invatare si agresivitatea.

    dieta in alaptare

    Prin urmare, potrivit expertilor, este recomandat ca femeile insarcinate si cele care alapteaza sa ia cel putin 2,6 grame de acizi grasi Omega-3 zilnic si sa ia intre si mg de acid docosahexaenoic DHA in fiecare zi. Discuta cu medicul tau si afla ce alte suplimente iti recomanda in perioada dieta in alaptare alaptare. Cercetarile arata ca, cu cat alimentatia mamei are o valoare nutritionala mai mare, cu atat va fi mai mare si calitatea nutritionala a laptelui.

    dieta in alaptare

    Asa ca in timp ce il dieta in alaptare pe cel mic, asigura-te ca ai grija de tine cat de bine poti: alege o dieta cat mai echilibrata vei avea nevoie de de calorii suplimentare, pe zi, in timp ce alaptezibea cat mai multa apa si odihneste-te cat mai mult posibil.